Hogyan készíts digitális képregényt?

 
David Revoy nevét Sintel c. kisfilmből ismertük meg, mint koncepciós rajzolóét. Az utóbbi időszakban az Inkscape.hu honlapon közöltük Csili és Zsömölke címmel digitális képregényeit, melyet a rajongók támogatásával készít — teljes munkaidőben. Túl a tizedik epizódon a szabadúszó grafikus írt egy képes beszámolót munkafolyamatának alakulásáról.

1. Előkészítés

a. Szövegkönyv, koncepciós rajzok és képes forgatókönyv — nem lineárisan

Először dolgozol a szövegkönyvön, aztán a koncepciós rajzokon, majd a képes forgatókönyv következik — ez az alapvető megközelítése a képregénykészítésnek.

Nálam ez a három gyakran együtt formálódott, egymásba ágyazódva és kölcsönös függésben egymástól. Néha abba kellett hagynom a szövegszerkesztő előtti ücsörgést, és rögtön elkezdeni a papíron rajzolgatni.

b. Szövegkönyv: a kulcsötlet

Sok időt spóroltam azzal, amikor a tartalmat megpróbáltam egy kulcskifejezésben vagy témában összefoglalni.

Ha egy egyszerű kifejezés köré építed a történetet, sokkal gyorsabban és hatékonyabban haladsz majd, mintha egy hosszan hömpölygő irományban kell valami rejtett értelmet keresned.

   
10. rész kulcskifejezése: “Együtt győzünk, megosztva vesztünk” és a “nagy hal egy kis tóban”.
3. rész kulcskifejezése: “Halogatás” — mindent megteszünk, hogy ne kelljen szembesülni a határidővel.
8. rész kulcskifejezése: “Barátság” és a gyász folyamata (tagadás, düh, alkudozás, depresszió, elfogadás).

 

Amennyiben érdekel a cikk folytatása, elolvashatod a GRAFit honlapon. TOVÁBB!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük