Az amerikai üzleti életben van egy szakkifejezés: “diavetítés általi halál”. Azokra prezentációkra alkalmazzák, amelyek agyonuntatják a közönséget. Azaz a bemutatók 95%-ára.
Se szeri se száma előadásoknak, bemutatóknak, ahol a technikai megoldásokban tobzódva ízlésromboló alkotások jönnek létre. A készítők legtöbbször nem is tudnak erről, hiszen kifejezetten élvezik a grafikai tervezés számukra feltáruló lehetőségeit.
Az oktatás területén az interaktív táblák szemléltető anyagain teszik ugyanezt jó — szándékú tanárok. És folytathatnánk a sort kisközösségi újságokkal, szórólapokkal és plakátokkal, kisvállalkozók által Paint-ben vagy Word-ben tervezett logókkal.
Vizuális korban élünk, mindenki alkalmazza a vizuális kommunikációt — több, kevesebb sikerrel.
Az Inkscape-ről szóló könyvünk második fejezete segíteni szeretne neked, hogy tudatosabban és esztétikusabban alkalmazd a számítógépes grafika lehetőségeit. Az Inkscape olyan program, amely miatt anyagi áldozatot nem kell hoznod, de még a gépedet sem kell lecserélned.
A vizuális kommunikáció ugyanis fejben kezdődik, ezért a vektorgrafika fogásain túl érdemes a buksidban upgrade-elni a grafikai központot. Ne félj, mint minden kommunikáció, ez is tanulható — nem kell művésznek lenni hozzá, hogy valaki művelje.